111124

kursen var som jag tänkt mig, och lite till. helene är en kvinna som utan tvekan vet vad hon snackar om. urgullig dessutom. första lektionen innehöll en del lära-känna-snack och även egenskaper hos en stylist. det är mer krävande att vara stylist än vissa föreställer sig. det där glammiga livet som man tänker på när någon pratar om stylistyrket, där en tjej spatserar omkring i nylackade louboutins på stockholms gator med påsar från mrs H, är en helt felaktig bild av det hela. visst, att vara stylist är, för modeälskaren, ett drömyrke, men det är så mycket mer. ett slitsamt yrke som vilket annat som helst. jag blev helt blown away. innan ville jag bli stylist, men efter idag kan jag inte tänka mig något annat. fick dessutom knopa ihop en accessoar på lektionen idag. bilden ovan är mitt slutresultat. blev sådär, jag vet. får väl skylla på tidspressen denna gången..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0